Inschrijving NCCA 2016 van start
Organisaties die willen meedingen naar een Nationale Contact Center Award 2016, kunnen vanaf vandaag een case inzenden. De inschrijfperiode sluit op donderdag 25 februari.
Aankomende editie zijn er in vier categorieën awards te behalen:
HRM - Human Capital is dé succesfactor bij uitstek voor een excellente customer experience. In jouw organisatie staat engagement van medewerkers centraal. Je hanteert een vernieuwende, duurzame en integrale HR-aanpak voor klantadviseurs. Je bent een topper die HR naar een hoger niveau tilt en laat zien dat de oplossing op het gebied van HR zichtbaar bijdraagt aan de organisatiemissie en -visie.
Customer Strategy - De keuze voor de juiste klantbenadering en kanaalstrategie is in hoge mate van invloed op de klantbeleving. Organisaties die de klantbeleving verhogen door het uitvoeren van een zorgvuldig geformuleerde klantcontactstrategie strijden om een Customer Strategy Award. Vanuit een heldere visie weten zij gemaakte keuzes zichtbaar te vertalen binnen hun organisatie, wat tevens leidt tot een aantoonbaar substantiële verbetering van de klantervaring en bijdraagt aan het realiseren van de bedrijfsstrategie.
Technology - Deze award wordt toegekend aan een profit- of non-profitorganisatie die vanuit innovatie, operational excellence of vergaande digitalisering een significante verbetering levert aan de customer journey. Deze verbetering blinkt uit in groot gebruikersgemak, snelle dienstverlening, meer transparantie en proactiviteit en is in concrete getallen, dan wel doelen, uitgedrukt. Baanbrekende apps, wearables, drones en andere technologietoepassingen zoals ‘touch interactives’ dragen hieraan bij. Maar ook tooling vanuit de cloud die leidt tot een substantiële verbetering van WFM, QM en KM. Deze award kan zowel voor B2C als B2B worden toegekend.
Partnership - Voor de beste case op het gebied van samenwerking tussen twee (of meer) partijen in een contactcenterorganisatie. De samenwerking leidt zichtbaar tot meer dan de som der delen. De winnende partners versterken elkaars inzet op het terrein van klantcontact en blinken uit rondom een outsource-, insource- of co-sourcetraject.
Op de NCCA-website vind je meer informatie over het inzenden van een case, plus details over de procedure en de planning. Donderdag 21 april worden de NCCA 2016-winnaars bekendgemaakt tijdens het CustomerFirst Gala in Tivoli-Vredenberg te Utrecht. Op diezelfde avond worden ook de Plantronics Team Trophy (PTT) en de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland verstrekt.
- Technology
- procedure en planning
- Customer Strategy
- Nationale Contact Center Awards
- HRM
- inzending cases
- Partnership
- NCCA