Uitvaartverzekeraar Ardanta personaliseert klantcontact
Nu consumenten steeds vaker hun verzekeringszaken via het digitale kanaal afhandelen en daarmee het bieden van online service toeneemt, kiest Ardanta voor personalisatie in de dienstverlening. Hiertoe nam de uitvaartverzekeraar onlangs BlueConic van GX Software in gebruik.
‘We hebben veel klanten en die willen we overwegend via onze online kanalen bedienen’, licht Joris Kröner toe, online strateeg bij Ardanta. ‘Om op deze schaal een persoonlijke service te kunnen bieden, heb je technologie nodig. Het was voor ons meteen duidelijk dat personalisatie en marketing-automation de volgende stap was.’
Tot voor kort zat alle klantinformatie verspreid in verschillende systemen. Dankzij BlueConic zijn alle gegevens inmiddels samengebracht in centrale klantprofielen. Op basis van historische en real-time gedragsdata krijgen de naar verluidt ruim 2 miljoen klanten van Ardanta (onderdeel van a.s.r.) nu de voor hen meest relevante informatie aangeboden. ‘De service voor klanten moet nog beter’, benadrukt Kröner. ‘In mei lanceren we een nieuwe Mijn Ardanta. Als die er is, willen we aan de hand van de Customer Effort Score (CES) inzichtelijk maken hoe snel en effectief we onze klanten helpen. Met dat inzicht kunnen we vervolgens onze kanalen aanscherpen waar nodig.’