Live support voor klanten Ziggo

Live support voor klanten Ziggo
  • 29 juni 2016
  • Redactie

Ziggo is tot een akkoord gekomen met Techsee, een Israëlische leverancier van contactcenteroplossingen. Door gebruik te maken van de Techsee-app kunnen klantenservicemedewerkers live ondersteuning aan klanten bieden bij het oplossen van problemen met de binnenhuisbekabeling.

Ruben Uppelschoten, senior VP Customer Operations van Ziggo, maakte dit dinsdag bekend op een persbijeenkomst waar onder andere Telecompaper aanwezig was. Volgens hem reduceert het gebruik van de oplossing het sturen van een monteur met twaalf procent. Momenteel test de triple play speler de Techsee-app in twee van zijn contactcenters.

Werking
Als een klant een probleem heeft met bijvoorbeeld het aansluiten van een modem, stuurt Ziggo een sms naar de smartphone van de gebruiker met een link naar de app. Zodra de betreffende klant hier op klikt en daarmee goedkeuring geeft voor gebruik, wordt het mogelijk om foto’s naar de klantenservice te sturen. De agent geeft vervolgens aan waarvan een foto moet worden gemaakt. Hij kan de foto ook bewerken, bijvoorbeeld een pijl, zodat de klant gericht de instructies kan opvolgen.

In eerste instantie ligt de focus nog op het delen van louter foto’s (via een beveiligde internetverbinding), maar video’s ontvangen en versturen is eveneens optioneel.

comments powered by Disqus