Winnaars Beste Social Awards 2016
Coolblue, Netflix en Praxis bleken donderdagavond de grote winnaars bij de uitreiking van de Beste Social Awards in Amsterdam. In tien verschillende categorieën stemden in totaal 14.000 mensen, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen over de uitslag: 'De winnaars tonen aan dat diepgang en gelaagdheid in social media scoort bij jury én publiek. Men wil echtheid en herkenbaarheid zien in social media uitingen van bedrijven en instanties. Een bedrijf als Netflix weet als geen ander een verfrissende, gelaagde draai te geven aan hun creatieve berichten over series en films.’
Hierbij de meest toepasselijke categorieën in relatie tot klantcontact:
Beste webcare (jury) – Coolblue
Webcare waar het voor bedoeld is: klanten blij maken door ze écht te helpen. Een koelkast kon niet naar boven dus Coolblue regelde een lift.
Beste webcare (publiek) – T-Mobile
T-Mobile Webcare heeft de klacht van de klant, op een ludieke manier en zonder budget, gepareerd en hier een positieve draai aan gegeven.
Beste merk (jury) – Netflix
Netflix laat trailers en fragmenten los en gebruikt op creatieve wijze content die een verlengstuk van de serie vormt. Knap en gewaagd.
Beste merk (publiek) – AT5
AT5 snapt lokale social media en biedt nieuws aan in een origineel format. Qua webcare is het nieuwsmedium een van de weinigen die brutaal durft te reageren.
Bekijk hier de specifieke cases + de andere winnaars.