DZ over op nieuw EPD
Het Deventer Ziekenhuis is afgelopen week overgestapt op een nieuw elektronisch patiëntendossier. Volgens de zorginstelling helpt dit systeem om de zorgkwaliteit verder te verbeteren en maakt het innovatieve, online dienstverlening mogelijk.
Sinds vorig jaar was het voor patineten van het DZ reeds mogelijk om online afspraken te maken en veilig via internet hun eigen medische dossiers in te zien. De komende jaren kunnen deze diensten verder worden uitgebouwd, dankzij de overstap op een nieuw patiëntendossier (ChipSoft HiX). Het nieuwe dossier doet zijn werk vooral achter de schermen en de patiënt merkt er weinig van. Echter, als iemand een afspraak maakt aan de balie bijvoorbeeld, wordt wel informatie opgezocht of verwerkt in dit dossier. Tevens slaan artsen hun medische informatie in het dossier op. Het ontsluiten van het patiëntendossier via smartphones is een volgende stap.
Lees hier ook het interview dat CustomerFirst in maart dit jaar had met DZ-bestuursvoorzitter Gita Gallé. Daarin eveneens aandacht voor het EPD.
- digitale patiënt
- selfservice
- EPD
- verbetering zorgkwaliteit
- elektronisch patiëntendossier
- inzage
- Deventer Ziekenhuis
- Mijn-omgeving
- online dienstverlening