Webportaal stuwt serviceniveau webshops
De Oostenrijkse specialist in betaaloplossingen voor e-commerce, payolution, heeft een webportaal gelanceerd waarmee eigenaren van webshops hun klanten beter kunnen servicen. Middels de zogeheten Merchant Portal hebben de gebruikers alle betaal- en bestelgegevens van hun klanten overzichtelijk in beeld en kunnen zij op maat reageren op klantvragen.
‘Hiermee kunnen alle aanvragen die betrekking hebben op betalingen, direct worden beantwoord’, legt Morritz Fromwald, hoofd Productmanagement bij payolution, uit. Belangrijk in zijn optiek, aangezien consumenten - ook als het gaat om betalingen - rekenen op een goede dienstverlening van online retailers. ‘Voor hun klantenservicemedewerkers is het daarbij belangrijk om alle belangrijke feiten over de bestelling en betaling in te kunnen zien. Dat levert snelle en passende antwoorden op.’
Het nieuwe webportaal bevat alle opgeslagen betalings- en leveringsinformatie die de webshopeigenaar of consument zelf online heeft ingevoerd, en de vervolgstappen van payolution. Klantvragen als ‘ik heb drie dagen geleden al betaald, maar heb vandaag een aanmaning gekregen’ kunnen zo direct opgelost worden. ‘Vanzelfsprekend wordt alle informatie uitsluitend gebruikt voor de klantenservice en niet doorgegeven of voor andere doeleinden benut’, benadrukt Fromwald.
- payolution
- webshops
- klantcontact
- klantenserviceverbetering
- klantinteractie
- webportaal
- overzicht
- e-commerce