Chatbotstartup Sensay haalt € 4 miljoen op
Sensay, een Amerikaanse chatbot startup die mensen om advies laat vragen van medegebruikers, heeft € 4 miljoen aan investeringsgeld opgehaald. De totale financiering van het bedrijf komt daarmee te staan op ruim € 5,3 miljoen, bericht TechCrunch vandaag. Recent is ook Facebook Messenger toegevoegd aan het platform.
Bij de lancering in mei 2015 was Sensay puur een op sms gebaseerd product. Gebruikers konden zich inschrijven voor zowel het geven als ontvangen van advies, waarbij matching algoritmes ervoor zorgden dat het juiste antwoord bij de juiste vragensteller eindigde. Gebruikers konden elkaar bevragen over bijvoorbeeld restaurantaanbevelingen, hoe je moet zeilen, het brouwen van bier, of welk onderwerp dan ook.
In de afgelopen periode breidde Sensay uit door cross-platform communicatie in te sluiten, zodat een sms-gebruiker ook vragen kan stellen aan een medegebruiker die bijvoorbeeld Slack toepast. Volgens de startup heeft dit het systeem betrouwbaarder gemaakt en zeker de responstijd gereduceerd.
- chatbotstartup
- interactie
- hulpkanaal
- cross-platform communicatie
- investeringsgeld
- ontwikkeling
- advies
- Sensay