KPN introduceert Zorg Messenger
KPN breidt zijn aanbod van diensten voor de zorgmarkt uit met Zorg Messenger, een mail- en messagingoplossing voor de zorg. De berichtenservice stelt zorgprofessionals in staat eenvoudig en veilig informatie uit te wisselen met collega’s, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen.
Met Zorg Messenger wil het telecombedrijf bijdragen aan de verbetering van de gezondheidszorg in Nederland. Volgens Robin Scholten, VP Products Grootzakelijk bij KPN, hebben zorgprofessionals behoefte aan moderne communicatieoplossingen, zeker als het gaat om de uitwisseling van informatie. ‘Specifiek voor de zorg geldt dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om de privacy van de patiënt altijd te waarborgen. Zij moeten er dus op toezien dat informatie op een veilige manier wordt gedeeld. Met de Zorg Messenger bieden wij niet alleen een veilige oplossing voor de zorg, maar dragen wij door de gebruiksvriendelijkheid van de app ook bij aan een verbetering van de productiviteit’, aldus Scholten. De app kan vanaf diverse apparaten gebruikt worden, zoals desktops, tablets en smartphones. Tevens biedt de app de mogelijkheid om met zorginformatiesystemen te integreren.
Onder regie van dochterbedrijf E-Zorg introduceert KPN deze maand nog Zorg Messenger. De berichtendienst gaat daarmee concurreren met Siilo, een WhatsApp-alternatief voor medisch personeel.
- zorgprofessionals
- patiëntcommunicatie
- e-mail en messagingdienst
- WhatsApp voor de zorg
- privacy
- KPN
- versleutelde gegevens
- Siilo
- Zorg Messenger