Drie contactcenters meest aantrekkelijke werkgever
Achmea, Bijenkorf en Conduent Almere zijn gekozen tot de meest aantrekkelijke werkgevers in klantcontact. Dat is bekendgemaakt tijdens de Nationale Klantcontactweek die momenteel plaatsheeft.
Voor het onderzoek ‘Baas in Contact’ gaven medewerkers van deelnemende contactcenters aan hoe zij de aantrekkelijkheid van hun eigen werkgever beoordelen. Dit gebeurde op basis van zes aspecten, waaronder persoonlijk geluk en gevoelens ten aanzien van de werkgever. Omdat het verschil in de top zo klein is, mogen alle drie genoemde organisaties zich in 2017 ‘Meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontactbranche’ noemen.
Verbeterruimte
In een reactie laat clientteammanager Leon Goulooze van Conduent Almere (voormalig Xerox) weten blij te zijn met deze uitslag, aangezien het bedrijf veel waarde hecht aan het geluk van haar werknemers. ‘Uit de resultaten van de Baas in Contact-monitor blijkt dat onze inzet zijn vruchten heeft afgeworpen. Uiteraard blijft er altijd ruimte voor verbetering en het team van Conduent zal daarom blijven werken aan de optimalisatie.’
Ook Ankie Straathof, contactcentermanager bij de Bijenkorf, reageert verheugd: ‘We doen medewerkertevredenheidonderzoeken, maar dit gaat net een stap verder. Ons vak gaat maar om één ding: mensen! Zitten mijn medewerkers goed in hun vel en hoe kan ik er dan als manager voor zorgen dat ze zich nog beter gaan voelen? In 2017 gaan we dan ook voor een voorsprong om de meest aantrekkelijke werkgever in de branche te worden in 2018.’
Lees hier het bezoek van CustomerFirst aan het contactcentrum van de Bijenkorf voor de rubriek Kloppend Hart.
- Baas in Contact
- Bijenkorf
- klantcontact
- onderzoek
- Nationale Klantcontactweek
- goed werkgeverschap
- Achmea
- Conduent Almere