Meer grip op online klantreis voor Webcare Company

Meer grip op online klantreis voor Webcare Company
  • 4 januari 2017
  • Redactie

Het moederbedrijf van The Webcare Company, TWC Holding, heeft online marketingbureau Tribal uit Den Bosch en e-commerce developer Jaagers uit Nijmegen overgenomen. De krachtenbundeling maakt het mogelijk om gezamenlijke oplossingen te bieden voor de gehele online customer journey.

‘Wij kunnen nu de klant van begin tot eind begeleiden. Als een klant een webshop laat bouwen, wil de klant ook dat er traffic en klanten naar de website komen. Vervolgens bieden we engagement op de social media kanalen. De data die in deze klantreis wordt gegenereerd gebruiken we daarna weer om de webshop te optimaliseren. Zo is de cirkel rond’, meent Ludo Raedts, business development director van The Webcare Company.

Meertalige support
Met deze overname speelt TWC Holding naar eigen zeggen in ‘op de snel veranderende internetconsument’. Zo bouwt en onderhoudt Jaagers e-commerce-platformen, heeft online marketingbureau Tribal op haar beurt alle kennis in huis voor online traffic en conversiegroei van bedrijven en helpt The Webcare Company organisaties met het effectief inzetten van social media in de relatie met hun klanten. In de nieuwe groep werken 175 professionals.

De drie ondernemingen zijn volledig complementair en vervullen ieder hun eigen rol in de customer journey, schetst Tobias Walraven (ceo van TWC Holding). ‘De rode draad in al deze stappen is het bieden van een optimale online klantreis. Deze overname opent nieuwe internationale markten en mogelijkheden.’ Medio 2017 breidt de groep uit met een vestiging in Portugal. Hier zullen content- en webcare activiteiten verder ontwikkeld worden. Daarnaast is het vizier gericht op de Aziatische markt. Later dit jaar komt er een steunpunt in Singapore. ‘Hierdoor kunnen we voldoen aan de vraag van onze klanten naar portfolio-ontwikkeling en een 24/7 multilingual support inrichting’.




comments powered by Disqus