4DMS ingelijfd door Impress
4DMS, specialist op het gebied van klantinteractie, is opgegaan in marketingcommunicatiebedrijf Impress. Hiermee kunnen beide organisaties naar eigen zeggen de volledige keten van klantcommunicatie bedienen.
Het in IJsselstein gevestigde 4DMS adviseert, begeleidt en ontzorgt opdrachtgevers bij de uitvoering van hun een-op-een (marketing)communicatie activiteiten. Dit doen zij door het individueel of gecombineerd inzetten van e-mail, direct mail, mobile, web, social media en call. Impress levert diensten en oplossingen voor de uitwisseling van fysieke en digitale informatiestromen voor organisaties door klanten te ondersteunen met advies, planning en uitvoering op het gebied van Marketing Operations, Publishing- en Financial Services.
Synergievoordelen
Beide organisaties zullen autonoom blijven functioneren, maar vooral door het bundelen van onder andere de sterke IT-platformen kunnen synergievoordelen worden gerealiseerd voor opdrachtgevers. Joop Agterberg, algemeen directeur van Impress: ‘Waar Impress vooral als een data-specialist bekend staat op het gebied van Financial Services, Marketing Operations en Publishing Services, zien we dat de markt steeds meer digitale oplossingen vraagt. Met 4DMS in onze familie vergroten we onze data-analyse en digitale expertise en kunnen we opdrachtgevers van beide organisaties nóg beter voorzien van diensten in de volledige keten van klantcommunicatie.’
Impress stelt dat de overname het bedrijf in de top 3 brengt van serviceproviders op het gebied van klantcommunicatie. De combinatie vertegenwoordigt een gezamenlijke omzet van ongeveer 15 miljoen euro, waar 130 FTE’s werkzaam zijn. Naast autonome groei denkt Impress nadrukkelijk na over toekomstige aquisities om het portfolio verder uit te breiden.
- klantcommunicatie
- Impress
- klantinteractie
- overname
- informatiestromen
- data-analyse
- 4DMS
- Joop Agterberg
- marketing