QuoteFirst: Christian Dumolin (Koramic)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
In de klantcontactwereld is Vlaming Christian Dumoulin bekend geworden met zijn bedrijf Koramic. Hij stelt contactcenters slimmer te maken en bewees dit onlangs met de koop van 49 procent van de aandelen van AI-specialist iReachm.
Vlaams dagblad De Tijd interviewde Dumolin en toekomstig bestuursvoorzitter van iReachm, Michel de Coster.
- ‘Een callcenter beschikt over een massa gegevens. Als je die slim en met respect voor de privacy inzet, kun je de toegevoegde waarde van de activiteit, die van nature een volumebusiness is met lage marges, sterk verhogen.’
- ‘Stel, je krijgt een klant met een technische vraag aan de lijn. De callcentermedewerker krijgt een pop-up dat het abonnement van de dochter afloopt en dat er een promotie loopt voor een dubbel abonnement. De medewerker kan die dan meteen aanbieden.’
- ‘Voor heel eenvoudige, afstompende taken kunnen we onze mensen vervangen door een robot. We kunnen hen dan verder opleiden om complexere taken uit te voeren.’
- ‘Een chatbot kan online veel basisvragen beantwoorden, maar op een bepaald moment ben je daar als klant mee uitgepraat. Dan moet een medewerker van vlees en bloed het overnemen. […] Callcenters blijven een mensenbusiness, die je heel kort op de bal moet kunnen leiden.’
- AI
- data
- artificial intelligence
- Koramic
- klantenservice
- Christian Dumolin
- customer service
- callcenter
- Michel de Koster
comments powered by Disqus