Kentaa introduceert collecteren via Tikkie
ABN Amro, de Hartstichting en Kentaa slaan de handen ineen om online collecteren te vereenvoudigen. Door de koppeling tussen Tikkie en Digicollect kunnen fondsenwervende organisaties gemakkelijk online collecteren.
Digicollect is het collecteerinitiatief van specialist in online fondsenverwerving Kentaa. De koppeling tussen Digicollect en Tikkie wordt deze week geïntroduceerd tijdens de collecteweek van de Hartstichting. Relatiemanager goede doelen bij ABN Amro, Rob Peelen, legt uit dat de schakeling op een korte termijn mogelijk was na de introductie van Tikkie Zakelijk. ‘Met één druk op de knop stuur je nu al je persoonlijke contacten een Tikkie-donatieverzoek.'
Wederzijds gemak
De drie organisaties willen met het uitbreiden van de mogelijkheden van Digicollect zowel de collectant als de donateur van alle gemakken voorzien. De collectant hoeft slechts een online collectebus aan te maken, waarna de verzoeken via het Tikkie-icoon kunnen worden gedeeld. Het delen delen van donatieverzoeken heeft volgens Peelen een bindende factor: ‘Dat maakt online collecteren nog persoonlijker.’ Het sociale aspect is tevens van belang.
Drie jaar geleden zette Kentaa Digicollect in voor het collecteren via Facebook.