Advocatenkantoor introduceert AVG-chatbot

Advocatenkantoor introduceert AVG-chatbot
  • 15 mei 2018
  • Redactie

Internationaal advocatenkantoor Norton Rose Fulbright introduceerde onlangs een chatbot die vragen over de GDPR kan beantwoorden. ‘Parker’ moet bedrijven buiten EU-rechtsgebieden ondersteunen om vast te stellen of de verordening op hen van toepassing is.

De chatbot gebruikt via de website natuurlijke taalverwerking om vragen van bedrijven van buiten de EU te beantwoorden, waarna wordt vastgesteld of het bedrijf met de AVG te maken heeft of welke stappen het bedrijf moet ondernemen. De chatbot was in de eerste instantie gecreëerd voor de verandering van de Australische meldplicht gegevensbescherming. Daarna werd Parker ingesteld voor het beantwoorden van vragen over de AVG in samenwerking met het Europese dataprotectieteam.

Europese stappen
'Na de succesvolle lancering van Parker in Australië wilden we de reikwijdte van de nieuwe AVG onderzoeken; een onderwerp dat wereldwijd zorgen baart en op zeer korte termijn van kracht wordt. […] Parket beantwoordt snel en intuïtief standaardvragen met betrekking tot de nieuwe EU-regels voor gegevensbescherming, zodat cliënten actie kunnen ondernemen waar nodig', verklaart partner Nick Abrahams.


comments powered by Disqus