Twentse patiënt beter bediend
Vier apotheken in Enschede informeren patiënten sinds een half jaar in het Twents over de status van hun recepten. De verminderde wachttijd creëert meer tijd en ruimte voor persoonlijke service.
‘Samen met onze drie zelfbedieningsmachines proberen we onze patiënten, waar het kan, maximaal van gemak te voorzien en zo de therapietrouw te bevorderen’, aldus Martijn Brummelhuis namens de Samenwerkende Apotheken Enschede tegen Tubantia. Het afhaalbericht wordt daarnaast in het Engels, Duits en Turks naar de patiënten verzonden.
Persoonlijke aandacht
De apothekers stellen dat de wachttijd in de apotheken de afgelopen maanden enorm is gedaald. ‘Daarmee maken we tijd vrij voor patiënten die persoonlijk contact aan onze zitbalie nodig hebben en dat ook belangrijk vinden. Het kan ook zijn dat wij het belangrijk vinden om de patiënt persoonlijk te spreken.’
- persoonlijk contact
- patiëntbeleving
- Samenwerkende Apotheken Enschede
- patiëntgericht
- zorg
- klantcontact