Visitor journey: Huishoudbeurs wordt kunstmatig intelligent

Visitor journey: Huishoudbeurs wordt kunstmatig intelligent
  • 29 juni 2018
  • Redactie

Tientallen jaarlijkse nationale en internationale beurzen, waaronder de Huishoudbeurs en de Horecava, worden vanaf nu ondersteund door een AI-gestuurd systeem. RAI Amsterdam wil de bezoekers langs de hele ‘visitor journey' begeleiden met behulp van kunstmatige intelligentie.

RAI is voor de implementatie een samenwerking aangegaan met ORTEC, aanbieder van optimalisatiesoftware. Deze technologie wordt vandaag gepresenteerd op de AI Expo Europe in Amsterdam. Hierover legt data scientist bij ORTEC, Pieter Bons, uit: ‘Met een unieke combinatie van algoritmes zijn we in staat om de kennis over gebruikers te mobiliseren en de balans te vinden tussen interesse, inspiratie en verleiding.’

Van oriëntatie tot nazorg
Voor RAI Amsterdam betekent dit meer gepersonaliseerde input voor bezoekers. ‘Hoe beter wij onze bezoekers begrijpen, hoe beter wij in staat zijn inspirerende ontmoetingen te faciliteren met relevante exposanten’, licht RAI’s CIO Bret Baas toe. ‘We zijn begonnen met het sturen van persoonlijke aanbevelingen aan bezoekers voorafgaand aan hun beursbezoek en bouwen dit nu uit naar de oriëntatiefase, de reisvoorbereiding en de nazorgfase. Zo kunnen we bezoekers langs de hele vistor journey helpen meer waarde uit onze evenementen te halen.’


comments powered by Disqus