KLM komt bij je thuis
KLM biedt vanaf nu vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan. Met behulp van Google Home, de slimme speaker en spraakassistent, helpt de luchtvaartmaatschappij zijn klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis.
Twee services zijn volledig nieuw en vormen een aanvulling op twee al bestaande spraakdiensten, die allemaal zijn ontwikkeld op basis van kunstmatige intelligentie en KLM-technologie. De eerste nieuwe service is een soort reisgids die gebruikers helpt bij het vinden van een passende reisbestemming op basis van de gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. Aansluitend volgen drie opties en via een link op zijn mobiele telefoon ontvangen klanten direct de actuele ticketprijzen. De tweede nieuwe service is een vertrekplanner, die de klant adviseert hoe laat van huis te vertrekken met de auto of het openbaar vervoer.
‘De consument vindt en gebruikt ‘voice’ steeds meer in het dagelijks leven. De slimme speakers veroveren de wereld nóg sneller dan de smartphone’, beweert Pieter Groeneveld, senior vice president Digital bij Air France – KLM. Met het aanbieden van nieuwste mogelijkheden met spraaksturing zegt hij wereldwijd voorop te blijven lopen in de serviceverlening ‘en daarmee het reizen voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken’.