7-Eleven-klant winkelt ook kassaloos
Na AmazonGo opent ook supermarktketen 7-Eleven winkels waar klanten kassaloos kunnen winkelen. De gescande producten worden middels een QR-code gecheckt, waarna het verschuldigde bedrag wordt afgeschreven van de rekening van de klant.
7-Eleven zette de afgelopen drie maanden in op het testen van de technologie. Het bedrijf verzamelde dusdanig veel klantfeedback in het Store Support Center in Dallas dat de nieuwe functie klaar is voor gebruik. De feedbackscore van gebruikers was volgens 7-Eleven hoog, met een gemiddelde score van een 4,8 op 5 punten.
Technische stappen
Het integreren van het kassaloos winkelen door 7-Eleven valt niet helemaal uit de lucht. In 2017 opende de keten een winkel in het Zuid-Koreaanse Seoel, waar klanten met hun handpalm kunnen betalen. Chief Digital Officer bij 7-Eleven, Gurmeet Singh, zegt dat het bedrijf de afgelopen jaren was gericht op UX-designers om de digitale transitie een zetje te geven. Hij voorspelt dat de technologie de komende jaren zijn intrede gaat doen bij meerdere vestigingen van de fysieke winkels.
- klantfeedback
- innoveren
- customer journey
- kassaloos
- klantgemak
- 7-Eleven
- customer experience
- technologie
- CX