Telecom Italia slaat WhatsApp-weg in

Telecom Italia slaat WhatsApp-weg in
  • 9 november 2018
  • Redactie

TIM (Telecom Italia) is de eerste Italiaanse mobiele provider die WhatsApp als klantcontactkanaal inzet. Klanten die het eigen betaalinstrument (TIM Pay) gebruiken, kunnen met hun vragen terecht via het sociale medium.

Telecom Italia zet daarmee naar eigen zeggen de klant volledig centraal: ‘Dit initiatief drukt de sterke vastberadenheid van TIM uit om een steeds eenvoudiger digitale ervaring aan te bieden, waarvan customer centricity het hoofddoel is.’ De Italiaanse telecomaanbieder wil gaandeweg dit jaar het klantcontactkanaal uitbreiden, zodat onder meer het verzenden van facturen en het melden van betalingstermijnen gemakkelijker wordt. Voor het klantcontact zet de provider WhatsApp Business API’s in.

Slimme API's
Middels de WhatsApp Business API’s kunnen bedrijven sinds augustus dit jaar geautomatiseerde notificaties sturen, om klanten beter te informeren om herinneringen te sturen. Deze API’s geven bedrijven ook een verplichting: zodra het bedrijf niet binnen een etmaal het bericht van een klant beantwoordt, krijgt deze een boete. Bedrijven die wél binnen het tijdsbestek reageren, kunnen gratis gebruikmaken van de dienst.


comments powered by Disqus