Winnaar Marketing Literatuur Prijs 2018 bekroond
‘Doet marketing ertoe?’ van auteur Ruud Frambach is vanavond door Platform Innovatie in Marketing (PIM) uitgeroepn tot het beste marketingboek: ‘Dit boek is misschien wel het belangrijkste en meest waardevolle boek dat in het Nederlandstalige marketingvakgebied is geschreven’, luidt het jurycommentaar.
Naast ‘Doet marketing ertoe?’ behoorden ‘Content!’ van Antal de Waij en ‘Customers the day after tomorrow’ van Steven Van Belleghem tot de shortlist van dit jaar. De prijs voor het beste marketing studieboek gaat naar Guy van Liemt en Gert Koot, auteurs van ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’.
Winnaar
Over het winnende boek zegt juryvoorzitter Hans Molenaar: ‘Het geeft marketeers het instrumentarium om hiermee aan de slag te gaan. En niet alleen om sterkere organisaties, merken en marketingstrategieën te ontwikkelen, maar ook om marketing maatschappelijk relevanter te maken en een bijdrage te leveren aan een betere wereld.’
Kanshebbers
Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een selectie gemaakt, waarbij onder meer ‘Klantgericht Leiderschap’ van Sydney Brouwer, ‘Humanification’ van Christian Kromme en ‘Opzouten!’ van Guido Thys in de running waren. ‘Alle genomineerden behandelen, vanuit een onderbouwde visie en kennis, hoe marketing meer impact krijgt voor allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard’, besluit Molenaar.
- Platform Innovatie in Marketing
- Customers The Day After Tomorrow
- PIM
- Antal de Waij
- Ruud Frambach
- marketing
- Content!
- Doet marketing ertoe?
- Steven Van Belleghem