Slimme technologie voor lingeriekopers

Slimme technologie voor lingeriekopers
  • 7 december 2018
  • Redactie

De Brusselse AI-startup Macty komt met een technologische oplossing voor de lingeriebranche: de Complete the Look-app. De slimme technologie moet gegronde productsuggesties bieden en klanten inspireren.

Van de Velde is het Belgische lingeriemerk dat momenteel met de techniek van Macty experimenteert. Met de app kunnen klanten beelden van kledingstukken uploaden, waarna ze suggesties ontvangen uit de collectie van het lingeriemerk. Deze gepersonaliseerde selectie is gebaseerd op machine learning.
‘Mensen worden aangetrokken door nieuwe winkelervaringen, door nieuwe vormen van interactie en manieren om producten te vinden’, luidt het credo van Macty’s ceo, Susana Zoghbi. ‘Het is vandaag dan ook essentieel voor verkopers om deze ervaringen te kunnen aanbieden.’

Ook wehkamp experimenteert met kunstmatige intelligentie. De online retailer liet deze week weten een nieuwe functionaliteit in zijn app te lanceren, waarmee klanten items kunnen swipen.


comments powered by Disqus