AR-experiment van start op Mallorca
TUI begint deze week een proef met een technologische gids. Reizigers die deelnemen aan de pilot op Mallorca dragen een augmented reality-bril die de customer journey moet verrijken.
TUI licht toe de nieuwe generatie van belevingen te willen testen en laat mensen middels de brillen individueel de reis beleven. De zogeheten stereoscopische bril voegt aanvullende informatie en ondersteunend beeldmateriaal zoals foto’s en video’s toe aan het zicht van de reiziger. Zo komt de klant meer te weten over lokale bezienswaardigheden, zonder dat er een fysieke gids aan de pas komt. Volgens Chris Carmichael, innovatiemanager bij TUI Destinations Experiences, speelt de AR-proef in op de toenemende selfservicewens van reizigers.
Klantinzicht
De testperiode zal een aantal weken in beslag nemen met als doel de reisorganisatie inzichten te verschaffen hoe de technologie toegevoegde waarde kan leveren voor reizigers. Wanneer de proef positief wordt afgesloten, wil het bedrijf de AR-brillen verder optimaliseren.
Beeld: TUI
Noot: meer weten over de klantstrategie van TUI? In het komende CustomerFirst-magazine (02-2019) tref je een interview met Leo Ooms (director Customer Service) over het contactcenter van de reisorganisatie.