QuoteFirst: Igor Beuker (trendwatcher)

QuoteFirst: Igor Beuker (trendwatcher)
  • 11 oktober 2019
  • Redactie

Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.

  • ‘We kregen vroeger verplicht Duits en Frans op school, maar dat zijn natuurlijk tegenwoordig speeltuineconomieën. Mijn zoon zei onlangs: waarom kan ik geen Spaans en Chinees leren? Dan kan ik met twee miljard mensen zakendoen.’
     
  • ‘Bij het World Economic Form zeggen we: verander de opleidingen, want we weten wat de banen van de toekomst zijn. Dat zijn namelijk soft skills die computers niet kunnen overnemen, zoals klantgericht handelen en communicatie.’
     
  • ‘Je moet ook een strategie hebben voor 2050. Of neem Donald Trump. Hij bouwt een muur tegen de Mexicanen, maar waardoor zijn er straks minder banen? Komt dat door de Mexicanen of door robots en AI? Wat gaat die lamlul dan doen? Een firewall bouwen?’
     
  • ‘Het gaat allemaal om mindset en bestuurders van bedrijven vervullen daar een voorname rol in. Tegen jongere digital natives zeggen ze vaak: we doen het hier al twintig jaar zo, dus ga jij maar in de hoek zitten. […] Het ligt niet alleen aan ouderen, maar ook aan de jongeren die te weinig skills hebben om die ouderen te overtuigen. Je merkt bij jongeren dat ze al na acht maanden ceo willen zijn en ondertussen blijven surfen op Bali.’
     
  • ‘We gaan de klerezooi op deze planeet toch nog wel omdraaien, voor we de geleende aarde doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen? Technologie kan daar een bijdrage aan leveren.’


Lees hier het volledige interview dat Intermediair onlangs had met Igor Beuker, marketing innovation keynote speaker en trendwatcher voor het World Economic Forum.

comments powered by Disqus