QuoteFirst: Fred Reichheld (NPS)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- 'Het doel van de Net Promoter Score is niet het vergroten van jouw NPS; het doel is het verhogen van het aantal klantlevens dat je verrijkt, op een duurzame basis.'
- 'Door operationele data en feitelijk klantgedrag te observeren – zoals het herhalingsaankooppercentage, de gemiddelde aankoopomvang, de aankoopfrequentie, het aantal referenties en de hoeveelheid online berichten en beoordelingen – is het mogelijk om de ware status (promotor/passive/detractor) van klanten beter in te schatten. Deze aanpak noemen wij 'signal NPS'.'
- 'Hoe goed sommige meetverfijningen ook zijn, trap niet in de val om de Net Promoter Score als doel te behandelen. NPS draait niet om de score!'
Lees hier de door Fred Reichheld geschreven blog die hij onlangs via LinkedIn deelde. En lees ook het eerdere CustomerFirst-artikel hierover: 'NPS gebaseerd op bedrog'.
comments powered by Disqus