Omoda zet beste digitale beentje voor
Een maximaal aantal klanten in de fysieke winkels en de verplichte anderhalve meter afstand zorgen er in het geval van Omoda voor dat klanten niet dezelfde adviezen krijgen als voorheen. Om het servicelevel toch gelijk te houden, lanceerde het schoenenmerk onlangs een online personal shopping service.
Veel organisaties en webwinkels voelen zich gedwongen om creatief te zijn wegens alle corona-perikelen. Zo adviseert ook Sanitairwinkel klanten sinds kort digitaal. Omoda focust zich ook meer op omnichannel service en biedt klanten sinds een paar dagen de optie om via Google Hangouts, WhatsApp of Facetime contact te zoeken met de keten. Klanten kunnen nu gratis tijd boeken bij één van de medewerkers vanuit de fysieke winkels, klantenserviceafdelingen of van het hoofdkantoor. Zodoende kan het bedrijf nog steeds klanten op afstand van adviezen voorzien.
De shopper kan via zijn of haar smartphone een online afspraak maken met de schoenketen. Nadat de personal shopper wordt gekozen, en de klant vertelt over stijlvoorkeuren en verwachtingen, stoomt de medewerker zich klaar voor een digitaal consult. ‘Op deze manier kun jij vanuit huis heel veilig, gemakkelijk én voorzien van een berg advies jouw favoriete schoen, tas of accessoire bemachtigen.’
Let’s go digital
De stap van Omoda om zich meer te richten op digitale dienstverlening komt niet volledig uit de lucht vallen. De keten was hier ook voor de coronacrisis mee bezig. ‘Vroeger schoten we digitaal met hagel, en dan was het toch nog raak. Nu hebben we een heel team van scherpschutters zitten om klanten digitaal te benaderen.’ Daarnaast zegt het concern sterk te geloven in de kracht van directe klantcommunicatie.
- online
- omnichannel
- personal shopping service
- consult
- advies
- service
- digitalisering
- Omoda
- digitale dienstverlening
- klantenservice
- klantcommunicatie
- corona