Baker McKenzie gebruikt AI voor optimaal klantcontact
Het internationale advocatenkantoor Baker McKenzie wil door middel van nieuwe AI-technologieën meer inzicht krijgen in de behoeften en beweegredenen van klanten. Daarnaast wil het bedrijf de software inzetten voor activiteiten die betrekking hebben op duurzaamheid.
Voor de AI-technologie maakt het advocatenkantoor gebruik van de software van het AI-platform SparkBeyond. Het platform benut kunstmatige intelligentie om menselijke denkfouten bij het oplossen van problemen te omzeilen. Vervolgens genereert het platform miljoenen hypothesen per minuut en samen met de kennis van Baker McKenzie moet dit zorgen voor bruikbare inzichten.
Corinne Schot, managing partner bij Baker McKenzie, stelt dat innovatie altijd een belangrijk onderdeel is geweest van het DNA van het advocatenkantoor. ‘Deze tijd vraagt om nog meer vernieuwingen in de juridische sector en ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking ons bedrijf een enorme boost zal geven. Door AI krijgen we nog meer inzicht in onze klanten én onszelf en kunnen wij de juridische dienstverlening van de toekomst bieden.’
Misschien ook interessant: Nederland wil volgende stap zetten in AI
- klantgericht
- kunstmatige intelligentie
- klantcontact
- klantbeleving
- Baker McKenzie
- artificial intelligence
- klantervaring
- customer experience
- dienstverlening
- advocatenkantoor
- klanttevredenheid
- technologie
- AI