Balenciaga experimenteert met in-game CX

Balenciaga experimenteert met in-game CX
  • 4 december 2020
  • Redactie

Een nieuwe kledinglijn lanceren via een videogame: luxemerk Balenciaga laat klanten middels gamification kennismaken met een nieuwe futuristische collectie.

Klanten kunnen vanaf dit weekend het gepersonaliseerde videospel ‘Afterworld: The Age of Tomorrow’ spelen, waarin men interacteert met computerfiguren die de nieuwe kledingcollectie dragen. ‘Het is een allegorisch avontuur dat zich afspeelt in het jaar 2031, waarin de speler door het virtuele rijk zal navigeren om taken te voltooien’, laat het merk los.

Marketing meets games
Luxemerken wenden zich steeds vaker tot videogames als onderdeel van een nieuwe marketing- en CX-strategie. Zo hebben Burberry, Louis Vuitton en Gucci dit jaar allemaal een spel gelanceerd om een nieuwe kledinglijn te lanceren. In onlangs gepubliceerd rapport van de Amerikaanse investeringsbankgigant Jefferies komt naar voren dat er in-game veel kansen liggen voor merken: 46 procent van de gamers geeft immers al geld uit binnen een spel.


comments powered by Disqus