Volksbank gaat voor service op maat

Volksbank gaat voor service op maat
  • 12 februari 2021
  • Redactie

Volksbank komt met een nieuwe strategie waarbij ze zich meer willen richten op de klant door deze meer service op maat te bieden. Hierdoor zullen er bij de bank de komende jaren tussen de 400 en 500 voltijdsbanen verdwijnen.

De bank wil overstappen op een nieuwe manier van werken, waarbij werknemers van de bank in een ‘agile’ organisatiestructuur in zelfsturende teams gaan werken. Volgens topman Martijn Gribnau is de huidige manier van werken bij de bank veel te complex, vertelt hij tegen RTL Nieuws. ‘Hoe we handelen en werken kan sneller.’

Groei
De strategiewijziging is bedoeld om juist meer te groeien. Dat wil de bank bereiken door alle diensten die het heeft bij de verschillende merken, ook voor klanten van andere merken. ‘Zodat een klant van SNS ook een beleggingsrekening zoals ASN aanbiedt kan openen’, geeft de topman als voorbeeld. De bank wil de dienstverlening aan kleine mkb-bedrijven uitbreiden.

De plannen hebben vooralsnog geen gevolgen voor het kantoornetwerk van de bank. Maar Gribnau kan niet uitsluiten dat er in de toekomst kantoren zullen verdwijnen.

Lees ook: Rabobank maakt gebruiksvriendelijke sprong

comments powered by Disqus