[webinar] BreinBoost voor coachen en leren in klantcontact

[webinar] BreinBoost voor coachen en leren in klantcontact
  • 01 juni 2021
  • Sales BBP Media

Herinner jij je nog de eerste autorit na het behalen van jouw rijbewijs? Welk gevoel had jij? Een gevoel van ‘het gaat nu echt gebeuren’, onzeker of juist een bepaalde triomf dat je alleen met de auto op pad mocht? Een ding staat vast. Theorie, praktijk en nieuwe situaties kwamen bij elkaar en je ontwikkelde stapsgewijs jouw eigen stijl. Over coachen en leren in klantcontact gaat het gratis Ocaro-webinar op 18 juni. Meld je aan.

Carolien de Oliveira Marreiros (eigenaar Ocaro) licht toe:

'Het leren van gespreksvaardigheden gaat niet anders dan hoe je je ooit eerder ontwikkelde. Nieuwe medewerkers krijgen theorie – al dan niet via e-learning - en gaan online of op locatie met collega’s aan het oefenen, meestal gevolgd door individuele coaching. En dan komt er een moment dat iemand alleen aan de slag gaat in de praktijk.

Klinkt best logisch, toch?

Maar is het ook daadwerkelijk een ‘logisch’ geheel volgens de logica van ons brein?

Op welke momenten kiezen we bewust voor online trainen van gespreksvaardigheden of juist fysiek bij elkaar? Maken we in zo’n leerproces bewust gebruik van de kracht van de verschillende leervormen?
Waar en wanneer zetten we juist wel of geen e-learning, bijvoorbeeld Luz, in?
Leren we op persoonsniveau dat wat nodig is of bieden we alles ‘generiek’ aan?

In de laatste jaren is er veel gepubliceerd vanuit de neurowetenschap over ons brein en hoe wij leren. Om bewuster te kiezen welke vorm van leren of coachen je wanneer inzet, geven we een paar handvatten op basis van het AGES-model van dr. David Rock van het NeuroLeadership Institute.

Aandacht: Focus op één ding tegelijk! Bij volle aandacht op één ding is de hippocampus actief, het gebied dat een grote rol speelt bij het opslaan van informatie in het geheugen. Concentreer je dus liever op een beperkt aantal (leer)doelen. Less is more.

Genereer: Genereer verbindingen tussen nieuwe kennis, bestaande kennis, door te associeren, te visualiseren en casuistiek te gebruiken uit de eigen praktijk (bestaande kennis koppelen aan nieuwe vaardigheden).

Emotie: we hebben de meest levendige herinneringen aan momenten waarop onze emoties het hoogst waren. Omdat we wel positieve emoties willen hebben bij het leren, moeten we zorgen voor een positief klimaat met een coachende stijl zonder goed/fout scenario’s. We activeren tijdens het leren de amygdala in onze hersenen, betrokken bij het aansturen van emoties, die zorgt voor een ‘dit-moet-je-onthouden’ boodschap. Door de focus op het positieve, blijft dit leren echter wel veilig.

Spreiding: korte impulsen met verschillende methodieken over een langere periode. Zo krijgen de neuronen de tijd om verbindingen aan te maken in onze hersenen en beklijft het geleerde beter. Dus in plaats van de ‘trainings-tweedaagse’, liever een thema pakken over ene aantal maanden en daar steeds circa twee uur aan besteden d.m.v. training, coaching, intervisie, e-learning et cetera.

Wil je meer hierover weten?

Op 18 juni 2021 ben je van harte welkom op ons webinar ‘BreinBoost in coaching’.

Actuele breininzichten en de invloed op ons gedrag
Wat betekenen deze voor de wijze van coaching op gespreksvaardigheden? Hoe kan Luz je hierbij ondersteunen?

En dat in 1,5 uur! In een vlot tempo krijg je van ons een BreinBoost voor jouw coaching.'

Carolien de Oliveira Marreiros (eigenaar Ocaro) en Anouk de Leeuw (expert in coaching) heten jou dan van harte welkom!

Sluit je aan bij ons webinar?

Ja, ik wil mij aanmelden. Klik hier.

Na afloop ontvang je van ons een e-book met praktische handvatten!

(beeldcredit: Meo / Pexels)

 

 

 

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link