First Impression wint Deloitte Award met 'middelenvrij denken over customer journey'

First Impression wint Deloitte Award met 'middelenvrij denken over customer journey'
  • 01 juni 2021
  • Peter van Woensel Kooy

First Impression, expert in audiovisuele technologie en beleving, heeft tijdens het slotevenement in het kader van Deloitte Best Best Managed Companies de 'Excellence Award' gewonnen in de categorie Capabilities & Innovation.

De bekroning komt bovenop de benoeming tot Best Managed Company 2020/2021, in april dit jaar. Het team van First Impression audiovisueel bestaat uit bedenkers en makers van audiovisuele beleving en multi-zintuiglijke impact. 'Beleving, dat is bij First Impression het toverwoord. We geloven dat je met beleving dingen beter, leuker, makkelijker, slimmer en mooier maakt. Want als je iets beleeft, maakt het meer indruk, blijft het je langer bij en deel je je ervaring met anderen. Wij creëren beleving hoofdzakelijk met audiovisuele technologie, dat is waar we heel "experienced" in zijn', zegt de winnaar zelf . De medewerkers van F.I. hebben als taak middelenvrij mee te denken over de hele customer journey. Toepassingen van First Impression kom je onder andere tegen in vestigingen van Basic-Fit, TUI, Rituals, Schoonenberg en ANWB. 'Maar ook in flagships en experience centers als Sligro, World of Hearing, Volvo en House of Rituals', meldt men trots. 

De jury, bestaande uit Collette Cloosterman - Van Eerd (CCO Jumbo), Peer Swinkels (CEO Royal Swinkels Family Brewers), Mirelle Pennings (Directeur Commercial Banking Rabobank) en Hans Honig (CEO Deloitte), prijst First Impression onder andere vanwege de klantgerichte organisatiestructuur: 

'First Impression is een winnaar die innovatie en vernieuwing echt in het hart van het bedrijf heeft zitten en vooral bezig is met de klantreis. First Impression heeft de capabilities verankerd in de bedrijfsarchitectuur, om die vernieuwing op een snelle maar ook constante manier te brengen. Middels de flexibele, op expertise gerichte organisatiestructuur is het bedrijf in staat om de klant optimaal te kunnen bedienen. Dat doen ze met technologie die ten dienste staat van de klant en, belangrijker nog, de eindklant', zegt Bavaria-topman Peer Swinkels namens de jury. 
 
'Als experts in audiovisuele technologie en beleving, worden we gedreven door innovatie voor onze klanten en we geloven erin om te investeren in een proof of concept nog voordat het eerste contact geweest is', zegt Koen Wouters, Chief Inspiration Officer bij First Impression. 'Wij zijn overtuigd dat wij de oplossing hebben voor een future-proof omnichannel formule. We geloven in de kracht van storytelling en dynamische content om de eindklant te binden aan een merk door middel van een unieke beleving.' 
 
Vanaf maart 2020 gingen sportclubs en winkels dicht en waren live events niet meer mogelijk, waardoor First Impression crisismanagement moest toepassen. Kostenbesparing op korte en lange termijn was genoodzaakt. Ook dit bleef niet onopgemerkt door de jury: 'First Impression moest tijdens de coronacrisis heel snel schakelen en een stap terug doen in de evenementensector. Echter lag er binnen no-time een nieuw businessplan klaar om te faciliteren in livestreams voor bedrijven vanuit de professioneel opgetuigde studio’s', in de woorden van Swinkels. 
 
Ron Haans, Chief Experience Officer van First Impression: 'Naast onze audiovisuele focus op retail, experience centers en live events, zijn we gaan werken aan een additioneel businessmodel. Nog geen zes dagen later verzorgden we het eerste digitale corporate event. We voelden dat we iets te pakken hadden: een nieuwe manier van connectie maken en digitale beleving creëren. Dat leidde tot het ontstaan van de mooiste en meest allround streamingstudio van Nederland waar we 365 uitzendingen in 365 dagen hebben verzorgd en is er een blijvend nieuw businessmodel ontstaan.' 
 
Elk jaar neemt Deloitte private ondernemingen onder de loep en beoordeelt hun strategisch en operationeel management aan de hand van vier thema's: strategie, cultuur, uitvoering & innovatie en financiën. De beste 21 bedrijven van dit jaar zijn uitgeroepen tot Best Managed Company. Daarbij werd voor elk van de vier thema’s op 27 mei 2021 een Excellence Award uitgereikt, waarbij First Impression won in de categorie Capabilities & Innovation. Andere winnaars waren i4F (strategie) , TMC (governance & finance) en Louwman Group (culture & commitment).
(PvWK)


Trotse winnaars Ron Haans (l) en Koen Wouters van F.I.


Videowall toepassing F.I.: alsof je over de stad uitkijkt


Virtual fitness door First Impression: net echt

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link