DDMA Customer Data Award 2021: Genomineerden bekend gemaakt
De DDMA, branchevereniging voor data & marketing, heeft de genomineerden voor de DDMA Customer Data Award bekend gemaakt. De drie kanshebbers op deze prijs zijn Hema, Corendon en VodafoneZiggo.
Uit alle inzendingen heeft de jury drie partijen gekozen die op 2 december hun case presenteren, waarna er een winnaar wordt gekroond.
Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, merkt dat het niveau van de inzendingen dit jaar hoger is dan vorige jaren: ‘We zijn definitief voorbij de basis als het gaat om data gestuurd werken en data gestuurde marketing. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie’.
De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld. Vorig jaar won ANWB en werd daarmee de opvolger van andere grote merken als KPN, KNVB en Sanoma. De andere genomineerden vorig jaar waren Jumbo Supermarkten en DPG Media.
- klant
- genomineerd
- Hema
- marketing
- customer
- DDMA
- Customer Data Award
- Corendon
- data
- DDMA
- VodafoneZiggo
- branchevereniging