CCMA Awards: De vier genomineerden op een rij

CCMA Awards De vier genomineerden op een rij
  • 03 juni 2021
  • Ryan Baij

Donderdagavond 3 juni 2021 wordt bekend wie van de vier finalisten de winnaar wordt van de CCMA Award 2021. In de race voor deze titel zijn Barbara de Koning Gans (Rabobank), Cynthia Mak (Talpa Networks), Gitta Hoeks (Zilveren Kruis Achmea), Ramond Leenders (GGD Regio Utrecht). Even een klein voorstelrondje.

Barbara de Koning Gans (foto midden rechts)
Barbara de Koning Gans is verantwoordelijk voor de Rabo Klantenservice. Samen met 2500 adviseurs en supportmedewerkers zijn zij het eerste aanspreekpunt. Zij zijn de oren en ogen van de bank, altijd in beweging en de aanjagers van verandering. Ze kwam het vak in via de marketingkant, maar is steeds dichter richting de klant gekropen. ‘De klant als middel om te verbeteren voor de klant zelf. De klant geeft haarfijn aan waar een organisatie kan verbeteren. Dat in combinatie met een enorm klanthart heeft me aan de dit vak verbonden’, aldus Koning De Gans.
Naar eigen zeggen kan ze de prijs winnen omdat ze in staat is een beweging in gang te zetten, waarbij iedereen zij iedereen aan de visie van een organisatie verbindt en iedereen vanuit zijn eigen kracht kan laten werken, waarmee veel zelfvertrouwen wordt gedaan. De Koning Gans vindt het mooie aan het vak dat de klant en medewerker iedere dag een beetje beter. In de toekomst wil ze graag organisaties én de branche challengen op het naar binnen brengen van de stem van de klant en belang hiervan laten zien, zodat klantcontactcenters niet enkel gezien worden als sluitposten maar juist als fullservice centers waarbij waarde wordt toegevoegd.

Cynthia Mak (links)
Cynthia Mak is Manager Customer Care bij Talpa Network. Ze kwam de klantencontactwereld als bijbaantje via een vriendin bij Natufit (nu: Flinndal). Na zes maanden was ze shiftleader en na acht jaar is ze uiteindelijk geswitcht vanwege gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Ze is dol op deze business doordat Customer Care alle afdelingen binnen een bedrijf raakt, inclusief het echte persoonlijke contact met de klant. Dat er altijd behoefte aan customer care is, omdat niet alles 100% foutloos kan zijn, maakt ook dat er altijd ruimte is voor verbetering en motivatie, aldus Mak.
Ze zou, naar eigen zeggen, een goede winnaar kunnen zijn vanwege de goede visie gebaseerd op praktijkervaring. Zelf weten hoe het is om aan de telefoonlijn te zitten en klachten oplossen als basis en die kunnen vertalen naar de business. Oog hebben voor de processen en de kosten. De doelstelling van Mak in de toekomst is dat in het algemeen de prestige van het klantencontact een enorme vlucht omhoog neemt.

Ramond Leenders (foto midden links)
Ramond Leenders is interim manager bij de GGD Regio Utrecht en verantwoordelijk voor twee afdelingen binnen het Coronabedrijf, waaronder het Bron- en Contactonderzoek. Met een achtergrond in de IT in combinatie met informatiemanagement heeft hij een ‘data driven’ aanpak geïntroduceerd bij het Coronabedrijf. ‘Wat gaat vandaag goed, kan morgen beter in dezelfde tijd, of minimaal net zo goed in minder tijd’, zo luidt zijn credo. Hij stimuleert medewerkers vanuit hun talent en noemt zijn nominatie een waardering voor de hele GGD Regio Utrecht.

Gitta Hoeks (rechts)
Gitta Hoeks is mananger klantenservice bij Zilveren Kruis en stimuleert graag verbeteringen in een maatschappelijke relevante omgeving. Haar doel is om gezondheid dichterbij te brengen voor klant en medewerker. Dit komt mede door haar achtergrond in de gezondheidswetenschap. ‘Als mijn medewerkers goed in hun vel zitten, zijn de contacten met klanten makkelijker, mooier en beter. Zo groeit de klanttevredenheid samen met medewerkerstevredenheid. Want gezondheid is meer dan niet-ziek zijn’, aldus Hoeks.

 

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link