Nite wil bezoeker meer binden aan theater
Op de jongst leden Nima Marketing Day 2021 sprak Bo van Bommel in het 'Customer Journey'-theater over het Nite Hotel, een concept om theater digitaal te beleven. Ze werkt nu 4,5 jaar voor het bedrijf en is er hoofd marketing en communicatie.
Het Nite Hotel heeft als doel om meer inzicht te krijgen in de doelgroep en om publiek te trekken dat normaal niet naar het theater gaat. ‘In de coronatijd hadden de theaters het zwaar’, vertelt Bo van Bommel in haar presentatie. ‘Ons doel is echter om vernieuwende innovatieve kunst bij de mensen te brengen en dus hadden wij een mooie uitdaging. We willen de klanten echt aan ons binden. De customer journey is meer dan alleen kijken. Er komt ook merchandise bij waaronder Nite bier, om de beleving thuis te vergroten.’
Eén van de andere initiatieven die Nite heeft geprobeerd is een theaterbox te bouwen en die naar de klanten toe te sturen. Zo konden ze iedere vrijdag het theater thuis beleven, alsof je iedere vrijdag een nieuw presentje open mag maken.
Voor de toekomst wil Nite door met online theater. Van Bommel: ‘Als straks alles weer mag, gaan veel theaters weer door met het oude, maar wij willen hiermee doorzetten. Het is juist belangrijk om veel te komen te weten over je doelgroep en via deze manier kan dat. Daarnaast kan je ze nu beter binden aan je merk. Normaal kom je één avond in een stad, maximaal één keer jaar, maar nu kan je de frequentie verhogen. Bij Nite willen we naast de voorstellingen ook de voor- en napret vergroten en willen we een performance ook buiten het theater tot een beleving maken.’