Wat is de volgende stap in jouw carrière?

Wat is de volgende stap in jouw carriere
  • 11 april 2022
  • Sales BBP Media

De vakgebieden marketing en customer experience zijn continue in beweging. De ontwikkelingen gaan sneller dan ooit en er ontstaan veel nieuwe kansen en uitdagingen. Daardoor veranderen ook de kennis en skills die jou als professional waardevol maken voor een werk- of opdrachtgever. Hoe ziet de toekomst van jouw carrière eruit?

Hoe versterk ik mijn carrièrekansen? Wat zou een volgende stap zijn bij mijn huidige werkgever? Hoe maak ik mezelf aantrekkelijk op de arbeidsmarkt of voor een opdrachtgever? Allemaal vragen die naar boven kunnen komen als je nadenkt over de toekomst van je carrière.

Keuze genoeg?

Hoewel er begin vorig jaar gevreesd werd voor hoge werkloosheid en een faillissementsgolf is het beeld nu compleet anders. Eind 2021 zat de economie alweer op het niveau van voor de corona crisis. Veel organisaties groeien en zien kansen, met name op digitaal gebied. Er is een krapte op de arbeidsmarkt ontstaan en de vraag naar nieuwe medewerkers is groot. Er lijkt genoeg keus te zijn als je toe bent aan een nieuwe uitdaging.

De vraagt ligt echter vooral bij digitale marketeers en specialisten. Voor generalisten en communicatieadviseurs is het lastiger. Er is een flink tekort aan medewerkers die kunnen zorgen voor een digitale versnelling in een organisatie. Wie beheert Google Ads? Wie richt de dashboards in? Wie doet een gedegen zoekwoordenonderzoek? En wie houdt zich bezig met de datakwaliteit en analyse?

Relevante kennis en skills

De moderne marketeer en cx professional moet snappen hoe data wordt verzameld, wat ze er mee mogen en hoe ze de data slimmer kunnen inzetten in campagnes. Marketing verschuift van zachte naar harde skills. Customer journeys worden bijna volledig data driven. Voor data & tech minded professionals ligt de wereld open, maar de klassieke marcommer heeft het moeilijker.

De 5 meest gevraagde kennisdomeinen in 2022:

  • Data analyse & dashboarding: vertalen van organisatiedoelen naar kpi’s
  • Paid media: alles van paid social tot programmatic en paid search is hot
  • Content creatie: met name video & audio
  • Martech operations: selectie, inrichting en executie juiste techstack
  • Consumentenpsychologie: CRO, UX research en persuasive copywriting

Benieuwd naar de volgende stap voor jou?

Met een opleiding van Beeckestijn Business School ben je binnen 4 maanden weer up-to-date. Door de inzet van vakexperts is de stof in de colleges zeer actueel. Natuurlijk heb je het druk en moet je schipperen met je tijd. Daarom zijn de opleidingen van Beeckestijn goed te combineren met je werk- en privé leven. Je kan kiezen voor een avond- of dagopleiding op een locatie die bij je past. Je rondt de opleiding af in 6 tot 12 dagdelen.

Benieuwd welke opleiding of training bij jou past? Ontvang gratis en vrijblijvend opleidingsadvies o.b.v. jouw LinkedIn profiel

Ontdek de volgende stap in jouw carrière ››

Make impact

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen

comments powered by Disqus