Hyundai en &Charge gaan voor klantloyaliteit
Hyundai Motor Europe gaat samenwerken met loyaliteitsprogramma en -platform &Charge. Het gezamenlijke doel is om het opladen van EV’s bij openbare laadstations in geheel Europa toegankelijker te maken.
Berijders van een EV van Hyundai die Charge myHyundai gebruiken, sparen met het &Charge-loyaliteitsprogramma bonuspunten die ze kunnen gebruiken voor gratis opladen bij openbare laadstations. Het loyaliteitsprogramma wordt geïntroduceerd in vijf landen; behalve Nederland zijn dat Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
De samenwerking van Hyundai en &Charge moet bijdragen aan de vlotte integratie van opladen bij openbare laadpunten in het dagelijks leven van EV-rijders wat beter is voor de acceptatie van e-mobiliteit. Behalve het programma, waarin Europese klanten bij meer dan 1.500 onlinewinkels met hun aankopen ‘&Charge Kilometres’-bonuspunten kunnen verdienen, heeft &Charge ook een platform ontwikkeld waarop het op grote schaal feedback verzamelt van klanten over hun ervaringen bij het opladen van hun EV.
Simon Vogt, CSO en medeoprichter van &Charge, zegt: ‘Natuurlijk zijn we heel blij met de samenwerking met Hyundai. We bieden berijders van EV’s diverse diensten waarmee het opladen van hun auto steeds aangenamer wordt. De samenwerking is een nieuwe succesformule en een echte innovatie voor de snelgroeiende e-mobility-markt.’