Nieuwe CX trends voor 2023

Nieuwe CX trends voor 2023
  • 30 november 2022
  • Ryan Baij

Wat speelt er in de wereld van de Customer Experience? Hoe ziet deze wereld eruit in 2023. Bernard Marr van Forbes zette wat trends op een rijtje.

Metaverse
De eerste, meest in het oog springende innovatie is toch de Metaverse. Marr noemt dit een 'meeslepende manier om in contact te komen met klanten. In 2023 willen consumenten steeds vaker dat hun relaties en interacties met merken gedenkwaardig en ervaringsgericht zijn. Dit betekent dat merken die relevant willen blijven, klantreizen moeten creëren die doordachte, gedenkwaardige ervaringen zijn.

Personalisatie
Een populaire manier om in 2023 een geweldige klantervaring te creëren, is het creëren van gepersonaliseerde producten, goederen en diensten. Iedereen houdt van iets dat uniek is voor hen - wie houdt er niet van om zich speciaal te voelen? Wat vandaag nieuw is, is technologie waarmee bedrijven op grote schaal massapersonalisatie kunnen uitvoeren.

Bewuste klantervaring
Bewust consumentisme is in alle sectoren steeds populairder geworden, omdat meer van ons ervoor kiezen om zich te laten leiden door ecologische, ecologische of politieke overwegingen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Dit komt tot uiting in CX, waar bedrijven de kans bieden om ethische beslissingen te nemen als onderdeel van de koopervaring.

Authenticiteit
In 2023 weten bedrijven en merken dat ze betere, waardevollere CX kunnen creëren door ervoor te zorgen dat we ze vertrouwen. Dit betekent open, eerlijke antwoorden geven op belangrijke vragen die we tijdens onze klantreis kunnen hebben, hun waarden op hun mouw dragen en, belangrijker nog, vasthouden aan hen.

Voor het complete artikel klik hier.

comments powered by Disqus