Verbeter de wereld! Hallostroom regelt alles voor klant
‘Verbeter de wereld. Denk aan jezelf’ is de catchphrase van de nieuwe campagne van HalloStroom. De verhuurder van zonnepanelen stelt dat een duurzame transitie alleen mogelijk is als mensen er direct persoonlijk voordeel bij hebben.
Daarom focust de nieuwe campagne vooral op de directe voordelen van het huren van zonnepanelen, zoals de besparingen, het feit dat de klant niets hoeft te regelen en alles geregeld wordt. In de TVC’s die bij de campagne horen spelen onder meer Martijn Fischer, Andre Dongelmans en Elisa Beuger een rol. Leslie Hogeveen van HalloStroom: ‘Hoe graag we het ook anders zouden willen zien, om de noodzakelijke gedragsverandering voor elkaar te krijgen, is ‘duurzaam’ alleen geen effectieve belofte.’
Hallostroom wil het daarom de klant zo makkelijk mogelijk maken. Alleen zo denkt het bedrijf dat het gedrag kan veranderen om de wereld te verbeteren.HalloStroom gelooft dat je de duurzame transitie alleen maar voor elkaar kunt krijgen door mensen vooral iets te bieden waar ze direct persoonlijk voordeel bij hebben.Net zoals mensen overstappen naar elektrisch rijden als dat goedkoper is (en die auto’s er goed uit zien) of vegetarisch gaan eten als het echt lekkerder is, is de voornaamste reden om over te stappen op zonnepanelen wanneer de klanten er ook direct voordeel bij hebben.