Zendesk en AWS gaan voor nog meer gepersonaliseerde klantenservice
Zendesk heeft een strategische samenwerking met Amazon Web Services (AWS) aangekondigd, met als doel om slimmere, meer gepersonaliseerde klantenservice op schaal mogelijk te maken.
Zendesk kondigt een vijfjarige strategische samenwerkingsovereenkomst (SCA) aan met AWS om bedrijven te helpen gepersonaliseerde klantervaringen op schaal te bieden, met technologie die met hen meegroeit.
De strategische samenwerking is bedoeld om bedrijven te helpen snellere, op maat gemaakte conversatie-ervaringen te bieden aan klanten via alle kanalen, terwijl ook de efficiëntie van support-activiteiten wordt verbeterd door het gebruik van AI-gedreven tools, bots en analyses op een open en flexibele service. Door de klantervaring (CX) voor zowel klanten als servicemedewerkers naadloos te laten verlopen, helpen Zendesk en AWS bedrijven om concurrerend te blijven, klantloyaliteit te behouden en zich aan te passen aan snel veranderende marktomstandigheden.
'Zendesk is al vele jaren zowel lid van het AWS Partner Network als klant en maakt gebruik van onze cloud services om innovatieve customer- en employee experience-oplossingen voor klanten te creëren', zegt Ruba Borno, Vice President, Worldwide Channels and Alliances bij AWS. 'Deze strategische samenwerkingsovereenkomst met Zendesk stelt bedrijven in staat ervaringen te personaliseren met behulp van data, klantervaringen naar een hoger niveau te tillen en bedrijven te helpen hun klantenservice-activiteiten in de cloud te automatiseren en op te schalen.'