Webwinkels moeten meer inzetten op klantenloyaliteit

Webwinkels moeten meer inzetten op klantenloyaliteit
  • 2 maart 2023
  • Ryan Baij

Webwinkels moeten meer gaan inzetten op klantenloyaliteit. Dat vindt Mijnwebwinkel. Daarom lanceren zij het spaarprogramma voor online ondernemers.

Met deze krachtige tool kunnen webwinkeliers de volgende stap zetten als ondernemer en hun bedrijf verder laten groeien door het vergroten van de loyaliteit van hun klanten.Met het spaarprogramma biedt Mijnwebwinkel groeiende webwinkeliers de mogelijkheid om eenvoudig een eigen spaarprogramma op te zetten. Met deze functie kunnen ondernemers klanten punten laten sparen, en deze terugkerende klanten belonen. Zo bouwen ondernemers aan klantloyaliteit.

Het spaarprogramma is flexibel in te richten. Als webwinkelier heb je de ruimte om zelf te bepalen hoeveel punten consumenten sparen per uitgegeven euro, hoeveel gespaarde punten nodig zijn om een beloning te krijgen en welke beloningen je aanbiedt; zoals een kortingscode, kortingsbedrag, gratis product of gratis verzending. Je hebt de mogelijkheid om de branding van het spaarprogramma (inclusief spaarpunten) aan te passen aan je eigen merk of webshop. Zo sluit elk spaarprogramma naadloos aan op de behoefte van de individuele webwinkelier.

'Een belangrijke trend voor 2023 is dat webwinkels zich zullen focussen op het opbouwen van relaties met nieuwe maar vooral bestaande klanten. Een klantgerichte houding en klantenbinding zijn daarin noodzakelijke voorwaarden om op de lange termijn succes te boeken. Als je geen relatie met je klanten opbouwt en je producten ergens anders goedkoper verkrijgbaar zijn, dan zit het er dik in dat je de klant kwijtraakt. Klanten behouden is dus meer dan ooit cruciaal voor succes', aldus Gertjan Giesen, Head of Product Development bij Mijnwebwinkel

 

 

comments powered by Disqus