Combinatie on-premise en cloud met Avaya
Avaya, aanbieder van oplossingen om communicatie te verbeteren, biedt vanaf nu hybride cloud-implementaties. Hiermee kunnen bedrijven hun on-premise-systemen aanpassen zodat ze mee kunnen in de technologische innovatie, zonder dat dit tot enige bedrijfsonderbreking leidt.
Door te kiezen voor een hybride model met contact center- en cloudoplossingen van Avaya kunnen organisaties hun contact center moderniseren. Dit biedt hen meer flexibiliteit. De contact center-branche blijft zich ontwikkelen en veel platformleveranciers leveren uitsluitend nog cloudoplossingen. Sommige organisaties maken zich echter terecht zorgen over het tempo en de gevolgen van een grootschalige migratie naar de cloud.
Volgens de recente whitepaper - Migration to the Hybrid Cloud, Innovation for the Modern Contact Center - geeft 39 procent van de organisaties de voorkeur aan on-premise-oplossingen voor analytics en data.
Bij een volledige migratie naar de cloud kunnen problemen ontstaan, zoals een duur migratieproces, lange uitroltijden en de inzet van waardevolle middelen. ‘Innovatie begint met een idee en wordt gevolgd door implementatie, maar huidige investeringen mogen niet worden opgeofferd omwille van innovatie’, vertelt Michiel Noordermeer van Avaya Benelux. ‘Om contact centers te optimaliseren en de customer experience te verbeteren, hoeven organisaties niet per se te kiezen voor een volledige cloudtransitie. Hoewel dit voor sommige organisaties de juiste stap kan zijn, houden andere liever hun huidige on-premise contact center. Bedrijven moeten hun eigen pad bewandelen in een tempo dat past bij hun eigen zakelijke behoeften.’