AI helpt om employee experience te verbeteren
Zendesk AI is nu beschikbaar, waarmee de focus wordt gelegd op het verbeteren van de employee experience (EE). In deze tijd speelt kunstmatige intelligentie een cruciale rol bij het creëren van betere werknemerservaringen.
Zendesk werkt samen met duizenden IT- en HR-teams in diverse sectoren om efficiënte processen voor werknemers te ontwikkelen, de werknemerstevredenheid te vergroten en meetbare resultaten te behalen. Met Zendesk AI kunnen miljoenen datapunten worden geanalyseerd, waardoor IT- en HR-teams tijd vrijmaken voor complexere en kritieke taken.
De nieuwe mogelijkheden die Zendesk AI biedt, omvatten verbeterde generatieve bots die zijn vooraf getraind om berichten en e-mails te begrijpen en intuïtief de behoeften van werknemers aan te voelen. Deze bots beschikken over honderden ingebouwde intenties, waardoor handmatige training niet nodig is voor IT- en HR-teams.
Daarnaast biedt Zendesk AI een AI-gedreven dashboard dat snelle, intelligente suggesties geeft aan IT- en HR-teams om werknemersproblemen effectief op te lossen. Zendesk AI maakt gebruik van intentie- en taaldetectie en sentimentanalyse voor slimme triage van inkomende verzoeken, waardoor de workflows van IT- en HR-teams worden geoptimaliseerd. Bovendien worden nieuwe gedeelde macro's aangeboden om problemen automatisch naar de juiste teamleden door te sturen, wat de effectiviteit van teams verhoogt.
Josh Bean, head of employee experience bij Zendesk, benadrukte het belang van het verbeteren van de werknemerservaring in de zakelijke wereld. Hij merkt op dat meer dan 300 nieuwe AI-gedreven intenties speciaal zijn ontwikkeld voor intern gerichte teams zoals IT en HR, waardoor zij sneller kunnen identificeren waar werknemers behoefte aan hebben en hen de benodigde ondersteuning kunnen bieden. Dit resulteert in betrokken, productieve en geïnformeerde werknemers en levert tegelijkertijd kostenbesparingen op.