Talkdesk lanceert nieuwe generatieve AI-mogelijkheden
Talkdesk, leverancier van op kunstmatige intelligentie (AI) gebaseerde technologie voor klantbeleving (CX), heeft nieuwe generatieve AI-mogelijkheden aangekondigd die betere zelfbediening én door agents ondersteunde workflows mogelijk maken.
Deze functionaliteit kan retailmerken helpen om meer naadloze klantervaringen te bieden. De nieuwe functionaliteiten zijn beschikbaar op Talkdesk Retail Experience Cloud, een AI-gestuurde, kant-en-klaar klantenserviceplatform speciaal ontwikkeld voor merken in de detailhandel, e-commerce en consumentengoederen.
De nieuwe vooraf geconfigureerde GenAI-toepassingen, beschikbaar op Talkdesk Autopilot for Retail, stellen retailers in staat om direct waarde te halen uit het autonoom oplossen van veelvoorkomende, maar complexe klantenservicescenario's via zelfbediening. Consumenten hebben nu meer controle over het beheren en wijzigen van individuele items in een grote bestelling, zonder de volledige bestelling te annuleren. Via verbinding met locatiegidsen ontvangen klanten gepersonaliseerde, contextuele aanbevelingen op basis van de beste fysieke locatie voor hun behoeften.
'De verwachtingen van consumenten op het gebied van klantenservice stijgen, vooral in de detailhandel', concludeert Ed Durbin, vice-president Retail Strategy bij Talkdesk. 'Het is dus belangrijk voor merken om een AI-gestuurde reis te bieden die zorgt voor een uitstekende ervaring terwijl ze de zakelijke resultaten van retailers bevorderen. We richten ons op het bieden van innovatieve AI-mogelijkheden aan retailers waarmee ze de behoeften van hun eigen klanten voor kunnen blijven en merkloyaliteit en klantwaarde op lange termijn kunnen stimuleren, direct vanaf de eerste dag.'