CustomerFirst 05-2023

CustomerFirst 05-2023
  • 4 juni 2024

De meteorologische zomer is inmiddels begonnen en het vijfde nummer van CustomerFirst in 2024 is zojuist verschenen! Met veel verrassende en inspirerende interviews, artikelen, analyses, casestories én columns over klantcontact. Christ-Jan Akkermans is hoofd contactcenter bij Bosch/Siemens Huishoudapparaten en leidt de transformatie van een traditionele naar een klantgerichte serviceafdeling.

Binnen de klantcontactsector wordt het steeds normaler om generatieve AI te gebruiken als hulpmiddel bij het schrijven van berichten aan klanten. Lector Mark Pluymaekers aan de Zuyd Hogeschool bekijkt het fenomeen vanuit een wetenschappelijke benadering.

Laurens Winkel is oprichter van touroperator Boat Bike Tours. Een bedrijf dat hun concept van fiets- en boottours combineert met strategische groei, technologische innovatie en een heldere focus op duurzaamheid. ‘Elke klacht bekijk ik persoonlijk om onze service continu te verbeteren.’

Wie wordt Manager of the Year 2024? De jury heeft de vier finalisten bekendgemaakt; Irene Aartsen, Kim Knape, Monique Sinkiewicz – van den Broek en Martijn Lingeman zijn geselecteerd vanwege hun vermogen om teams en bedrijfsprocessen in klantcontact te verbeteren én innovatieve veranderingen door te voeren. Tijdens de finaledag op 7 november wordt de winnaar bekend gemaakt. In deze editie van CustomerFirst stellen ze zichzelf inhoudelijk voor.

Verder nog artikelen over dé optimale klantreis, seamless arrivals, een mooie casestory van WeCallForYou in combinatie met Steam-connect. De briefwisseling tussen Jan-Hein Pierik, Wim Rampen en Rien Brus gaat deze keer over prioriteit voor het verbeteren van klantbeleving.

De gedachtenprikkelende en grensverleggende columns van Anders Jansen, Niels Berndsen, Friederike Niehoff, Loretta Ranzijn en Sannah de Brouwer ontbreken uiteraard ook in deze editie niet.