Voyado versterkt loyaliteitsaanbod met overname WasHere

Voyado heeft de overname aangekondigd van WasHere, een Zweedse aanbieder van digitale ledenpassen voor Apple Wallet en Google Wallet. Deze passen integreren klantidentificatie, registratie en beloningen in het betaalproces, zonder dat daar een aparte app voor nodig is.
De acquisitie volgt op de toenemende rol van mobiele wallets als klantcontactkanaal en het bredere gebruik van contactloos betalen. Volgens Voyado identificeert minder dan 30 procent van de retailers hun winkelbezoekers, wat personalisatie beperkt. Door de walletoplossing van WasHere te integreren in de eigen customer experience suite, biedt Voyado retailers een manier om klanten zowel on- als offline te herkennen, data te verzamelen en automatisch beloningen uit te keren.
Personalisatie blijft een uitdaging
‘Het identificeren van klanten in de winkel is al jaren een knelpunt voor personalisatie’, zegt Erica Sandelin Ekelund, CEO van Voyado. ‘Loyaltypassen in de wallet verlagen die drempel en maken klantervaringen relevanter en beter verbonden.’ Niclas Blomqvist, CEO en medeoprichter van WasHere, voegt toe: ‘De kracht zit in de combinatie van betaling, identificatie en engagement. Samen met Voyado kunnen we sneller opschalen en het product verder ontwikkelen.’
Toekomstige integraties
De markt ontwikkelt zich snel, mede dankzij nieuwe functies van betaalproviders. Met technologieën zoals Value-Added Services (VAS) verwacht Voyado dat identificatie en betaling in één tap worden gecombineerd, voor hen een logische volgende stap in omnichannel retail.
