Transcom opnieuw erkend als wereldwijde CX-leider

Transcom is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot Global CX Leader in de Spark Matrix 2025 van QKS Group. In de wereldwijde beoordeling van aanbieders van Contactcenter Outsourcing Services (CCOS) behoort het bedrijf tot de top vier overall en tot de top drie op het gebied van Service Excellence. Daarmee bevestigt Transcom zijn positie als speler in intelligence-gedreven customer experience.
De Spark Matrix van QKS Group is een internationaal erkend beoordelingskader waarin CCOS-aanbieders worden geëvalueerd op servicecapaciteiten en marktpositionering. In de editie van 2025 plaatst QKS Group Transcom opnieuw in het zogeheten ‘leader quadrant’, op basis van sterke prestaties op zowel Service Excellence als Customer Impact. Volgens het onderzoeksbureau onderscheidt Transcom zich door meetbare klantwaarde te leveren, gecombineerd met AI-verrijkte operaties en toekomstbestendige oplossingen.
Volgens Brian Johnson (foto), President en CEO van Transcom, onderstreept de erkenning de strategische koers van het bedrijf. ‘Deze vierde opeenvolgende leiderspositie laat zien dat klanten vandaag meer verwachten dan schaal alleen. Ze zoeken langdurige partnerships die draaien om continue transformatie. Door diepgaande technologie-integratie te combineren met het talent en de expertise van onze mensen, treden wij op als adviseur, integrator en transformatiepartner voor internationale organisaties’, stelt Johnson.

Het rapport van QKS Group wijst onder meer op de kracht van Transcoms eigen technologieportfolio. Daarin zitten AI-gedreven oplossingen zoals IRIS, een realtime interactieplatform, het Autopilot-framework en ADA, een platform dat met AI complexe klantinteracties simuleert om training te versnellen en servicekwaliteit en retentie te verbeteren. Volgens QKS Group stelt deze combinatie van ‘productized tools’ en human-in-the-loop-principes Transcom in staat om efficiëntievoordelen van AI te realiseren, zonder in te leveren op betrouwbaarheid voor enterprise-klanten. Ook de aandacht voor cybersecurity en dataprivacy over verschillende delivery-locaties heen wordt expliciet benoemd.
Volgens Amandeep Singh Khanuja, Principal Analyst & Practice Director bij QKS Group, illustreert Transcom een bredere beweging in de sector. ‘De industrie verschuift van kosten-gedreven outsourcing naar intelligence-gedreven operaties. Door menselijke expertise te combineren met AI-orkestratie en realtime analytics ontwikkelt Transcom een deliverymodel dat wendbaarder en preciezer is. Waarde ontstaat steeds meer uit de balans tussen automatisering en menselijk oordeel, met consistente en impactvolle klantresultaten als doel’, zegt Khanuja.
