Topic: Customer Experience
Knap van servicemedewerkers Knab
  • 01 maart 2019
  • Olaf Ouwerkerk

Knap van servicemedewerkers Knab

Ruim anderhalf jaar geleden besloot ik voor mezelf te starten. Dat was ook het moment dat ik als zzp’er mijn eerste zakelijke bankrekening opende. Op basis van een aantal peer reviews en een uitvraag in mijn LinkedIn-netwerk, viel de keuze op de – voor mij toen nog redelijk onbekende – Knab bank, een dochtermaatschappij van Aegon. In deze keuze wogen vooral de criteria gemak, klantvriendelijkheid en expertise sterk mee. Hierbij mijn lofzang.

Kloppend Hart - TUI
  • 26 februari 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - TUI

Het rode en welbekende symbool van de reisorganisatie voor het gebouw laat geen ruimte voor speculaties: dit is het hoofdkantoor van TUI. In Rijswijk wordt de bezoekende reiziger verwelkomd door gastvrouwen die in exact hetzelfde uniform zijn gestoken als stewardessen die je tegenkomt op Schiphol en Eindhoven. Het bedrijf is ruim een half jaar bezig geweest met een upgrade van de werkvloer: alles is gestript en vervolgens opgebouwd volgens principes van Het Nieuwe Werken.

Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis
  • 15 februari 2019
  • Remko Amesz

Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis

‘Je moet echt eens meegaan naar het Albert Schweitzer ziekenhuis’, zeiden collega’s tegen me, ‘Het is echt onwijs cool hoe ze daar bezig zijn met gastvrijheid.’ Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Tijdens het gesprek dat ik had met Sasja van Bommel (poliklinisch apotheker) raakte ik diep onder de indruk van de wijze waarop ze bezig zijn met gastvrijheid. Dit zou je verwachten bij een attractiepark als de Efteling, maar het kan dus ook bij een ziekenhuis.

Niet meer van nu
  • 13 februari 2019
  • Nienke Bloem

Niet meer van nu

Als ik de grote parkeergarage van een bank inrijd, zie ik vier lege parkeerplaatsen naast de entree met daarop groot het bord ‘gereserveerd voor de directie’. Ik rijd door. Nog een rondje, nog een rondje. Geen leeg plekje voor mij in deze parkeergarage. Toch heb ik bij het maken van de afspraak mijn kenteken door moeten geven en zou er een parkeerplaats voor mij geboekt zijn. Helaas pindakaas. De klok tikt en over vijf minuten heb ik een afspraak.

5 tips voor die ultieme CX
  • 04 februari 2019
  • Gastauteur

5 tips voor die ultieme CX

Met het stijgen van online bestedingen staat Nederland in de top 5 van Europa. Nu de economie weer is aangetrokken, groeit ook het aanbod. De consument heeft tal van mogelijkheden; iedereen strijdt dan ook om de gunst van de consument. Behalve op prijs en kwaliteit kun je je onderscheiden op customer experience. Hoe je te onderscheiden? Geef aandacht aan alle touchpoints in de customer journey, de consument bepaald namelijk waar, wanneer en hoe hij contact legt.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven