Topic: Strategie
Binden & boeien - Breinverfrissers op de werkvloer
  • 07 september 2016
  • Redactie

Binden & boeien - Breinverfrissers op de werkvloer

‘Tevredenheid over de werkplek zorgt voor meer betrokken werknemers’, concludeerde Steelcase enige tijd terug op basis van een onderzoek onder ruim 12.000 kenniswerkers in zeventien landen. Medewerkers die keuze en zeggenschap hebben over de werkplek en de manier van werken, zijn volgens de werkomgevingspecialist het meest betrokken. Dat smaakt naar meer. Serena Borghero, directeur Media Relations EMEA, duidt op verzoek hoe je medewerkers via deze weg kunt binden en boeien.

De maakbare samenbeleving
  • 10 augustus 2016
  • Marco Houthuijzen

De maakbare samenbeleving

SPOILER ALERT. Op zichzelf zeggen wacht-, gespreks- en nawerktijden helemaal niets over het al dan niet succesvol zijn van een klantenservice. Net als de resultaten van klanttevredenheid- en medewerkertevredenheidonderzoeken en ziekteverzuimcijfers. De belangrijkste succesfactor van een klantenservice, is de wijze waarop de medewerkers betrokken worden bij en gewaardeerd worden door de organisatie. En die is zo goed als onmeetbaar (maar wel voelbaar!).


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven