Meer dan alleen kennis opdoen #spon

Meer dan alleen kennis opdoen #spon
  • 18 november 2019
  • Sales BBP Media

De combinatie van studeren en werken is in 2019 op zijn minst ingeburgerd, al verschillen de motieven om te blijven leren van persoon tot persoon. Wil de één zijn carrière een duwtje in de rug geven, zo wil de ander primair zijn persoonlijk leven verrijken. Maar wat de reden ook is, doorgaan met leren levert altijd een plus op voor alle betrokkenen, zo weten de opleiders, trainers en coaches van Beeckestijn Business School.

Badal Marhé volgt het Digital Marketing Expert traineeship van Beeckestijn Business School en deelt in dit interview zijn ervaring.

Wie: Badal Marhé
Functie: Digital Marketing Talent bij Achmea
Droomt over: 'Ik droom over een succesvolle carrière binnen het domein digital marketing, waarin ik een ultieme balans heb in werk, studeren en privé. Ik wil zo veel mogelijk mensen inspireren door mijn ervaringen en successen te delen.'

Hoe belangrijk is de combinatie van ‘werken en leren’ voor jou?
'In het vakgebied digital marketing is het belangrijk om te blijven ontwikkelen. Niet alleen de kennis over het vakgebied, ook de trends volg ik te voet. De markt verandert continu, waardoor ik als marketeer de toekomst altijd een stap voor moet zijn. Voor mij is de combinatie van ‘werken en leren’ ontzettend belangrijk, hierdoor heb ik na mijn studie mij altijd beziggehouden met cursussen, events en masterclasses. Leren van nieuwe competenties creëert ook nieuwe kansen. De voldoening die ik krijg, na het toepassen van de opgedane kennis in de praktijk, stimuleert mijn ambities.'

Welke opleiding heb je gedaan voordat je als trainee startte en wat hoop je uit het traineeship te halen?
'Mijn vooropleiding is Management in Healthcare. De opleiding heeft mij onder andere inzicht gegeven in organisatiekunde, projectmanagement, procesmanagement en kwaliteitsmanagement. Natuurlijk heb ik ook verdieping gekregen hoe al de methodieken de gezondheidszorg op een goede manier reguleren. Tijdens de opleiding heb ik ervaren dat marketing binnen de zorg in mijn beleving minder goed vertegenwoordigd werd binnen de opleiding. Ik ben zelf op zoek gegaan naar meer kennis over marketing en hoe ik dit kon combineren met mijn opleiding. Een voorbeeld hiervan is dat ik mijzelf een basis heb aangeleerd binnen dit domein. Mijn nieuwsgierigheid heeft mij dichterbij mijn passie gebracht voor digital marketing. Mijn verwachting is om nu, tijdens het traineeship, de stappen te maken in specialisme. Ik hoop tijdens het traineeship mijn soft- en hard skills naar een professioneel niveau te brengen.'

Wat was je belangrijkste leermoment uit het traineeship tot nu toe?
'De opleiding heeft mij in een vroeg stadium al laten inzien dat het niet alleen om het aanleren van kennis gaat. Ik focuste mij namelijk al heel snel op theoretische kennis en dacht dat dit altijd voldoende was, aangezien dat mij tot de dag van vandaag veel goeds heeft gebracht. Ik heb geleerd tijdens het traineeship dat een combinatie van de juiste bouwstenen essentieel is en dat die jou als professional interessant maakt. Door het traineeship ben ik gaan inzien dat niet alleen de kennis belangrijk is, maar ook persoonlijke competenties.'

Wat betekent persoonlijke groei voor jou?
'Persoonlijke groei zie ik als een ontwikkeling waarin je jezelf leert kennen en je een betere versie van jezelf wordt. Het is een groei die je terugziet in de efficiëntie en effectiviteit van al je handelingen. Persoonlijke groei helpt mij om mijzelf te stimuleren in het krijgen van motivatie, om een visie te ontwikkelen en mijn doelen te blijven halen.'

Wat verwacht jij als ‘bijdrage’ van je werkgever waar het gaat om opleiden?
'Ik verwacht dat mijn werkgever mijn ontwikkeling even belangrijk vindt als de werkzaamheden die ik verricht. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de werkgever blijft stimuleren om opleidingen te volgen en te werken aan persoonlijke ontwikkeling. Ik noem een voorbeeld dat ik heb ervaren bij Interpolis. Ik word door Interpolis gestimuleerd om ruimte te nemen om mij breed te ontwikkelen tot een T-shaped professional. Een T-shaped professional heeft brede, algemene kennis en vaardigheden in combinatie met diepgaande expertise. Het doel is dan ook om ‘generaliserend specialist’ te worden. Door het vastleggen van een gezamenlijk doel, faciliteert mijn werkgever mij volledig als het gaat om opleiden.'

Hoe laat jij je werkgever profiteren van de door jou opgedane kennis?
'In de afgelopen zes maanden heb ik mij verdiept in de ontwikkelingen van chatbots. Mijn werkgever heeft mij de ruimte gegeven om de benodigde kennis op te doen binnen deze ontwikkeling. Ik heb bijvoorbeeld meerdere cursussen mogen volgen in Conversational Design en Machine Learning. De opgedane kennis heb ik direct kunnen toepassen tijdens de ontwikkeling van de chatbot. De kennis die ik uit mijn traineeship haal, kunnen voor nieuwe inzichten zorgen. Mijn werkgever is betrokken bij het opleidingstraject. Tijdens evaluatiemomenten wordt er samen besproken hoe dit optimaal benut kan worden binnen de organisatie.'

Dit interview verscheen eerder in Fonk, Opleidingsspecial, augustus 2019.

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie, customer management & customer data professionals. We combineren strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen, incompanytrajecten en traineeships.

Traineeship Digital Marketing Expert
Het traineeship Digital Marketing Expert van Beeckestijn Business School leidt high potentials binnen 18 maanden op tot de nieuwe generatie digital marketeers voor jouw organisatie. De trainees (die in jouw organisatie werken) krijgen van ons een uniek opleidingsprogramma waarmee ze flinke stappen maken in hun ontwikkeling. Daarbij zetten we niet alleen in op inhoudelijke kennis maar bieden we via intervisie, cases en personal coaching ook ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Lees meer over het traineeship en de beschikbare trainees >>


Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link