Shell-klant verwelkomd bij eerste Shell Café
Klanten die bij Shell Sandelingen Oost langs de A16 hebben getankt, worden bij binnenkomst verwelkomd door een gastheer- of vrouw. Ze komen binnen bij het eerste Shell Café van Nederland, een nieuw horecaconcept met bijbehorende unieke CX die zich leent voor internationale uitrol.
Het initiatief in Shell Sandelingen Oost, dat na zes weken verbouwing gestalte kreeg, toont ondernemerschap en visie en begrip van de customer, die toegevoegde waarde aan de retailtak gaat leveren en zich leent voor internationale uitrol. Servicemedewerkers op de Shell-tankstations hebben namelijk 500.000 collega's in bijna 80 landen die volgens eigen opgave 25 miljoen gasten per dag bedienen, al zal dit momenteel iets minder zijn door de langzaam overwaaiende pandemie.
Nieuwe klantervaring biedt horeca-kansen onder eigen Shell-label
Het tankstation van Shell langs de A16 is het eerste in het land waar het nieuwe concept is uitgerold. Een Shell-pomp in de buurt van Amsterdam is als volgende aan de beurt, meldt het AD. Het is de bedoeling dat binnen vijf jaar de belangrijkste locaties van Shell ook een Shell Café krijgen zoals in Hendrik-Ido-Ambacht al gebeurd is. 'Verse broodjes en dergelijke hadden we natuurlijk al op meer locaties, maar dit pompstation is de eerste met de hele cafébeleving', vertelt Tim Kezer van Shell over de onderliggende marketing insight, 'We zien dat mensen zich steeds meer gedurende de dag verplaatsen, dus niet meer vooral tijdens de ochtend- en avondspits, daar spelen we op in.' Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Shell en AD, foto's: Shell)
Eerste kijkje in het nieuwe Shell Café
- Shell Café
- Shell
- klant
- concept
- Hendrik-Ido-Ambacht
- Shell
- merk
- pompstation
- CX
- pomp
- cafébeleving
- Tim Kezer