Mtel introduceert Call Recording in de cloud
Mtel maakt het mogelijk telefoongesprekken in de cloud op te nemen en centraal op te slaan. Via een webportal zijn die contactmomenten eenvoudig terug te vinden. De klantcontactspecialist is naar eigen zeggen ‘de eerste SaaS-provider in Nederland’ die deze functionaliteit biedt.
Michiel van Dis, algemeen directeur Mtel, legt uit dat het kunnen opnemen van gesprekken zeker niet nieuw is. Onder meer voor het coachen van agents zijn call- en screen recording standaardfunctionaliteiten van Mtel’s contactcenterdienstverlening. ‘Echt uniek voor deze nieuwe dienst is de optie om in combinatie met onze online bedrijfstelefoniedienst interne en zelfs mobiele gesprekken op te nemen. Ook gesprekken van thuiswerkers en gesprekken die door een extern contactcenter worden afgehandeld, kunnen we vastleggen.’
De klantcontactspecialist stelt dat het terugluisteren van telefoongesprekken essentieel is voor het bewaken van de kwaliteit en de optimalisatie van de interactie met klanten. Zowel aan de sales- als servicekant.